středa 6. června 2012


Divergence

Autor: Veronica Roth
Počet stran: 344
Nakladatelství: CooBoo
Rok vydání: 2012
Díl: první
Oficiální anotace:
Chicago, budoucnost. Obyvatelé města, které obklopuje jen močál a obepíná ostnatý drát, jsou rozděleni do pěti frakcí. Beatrice je čerstvých šestnáct a přišel čas vybrat, do které frakce chce patřit, které ctnosti se chce na celý život odevzdat. Překvapivé rozhodnutí jí do cesty přivede osudového kluka – úchvatného, ale taky trochu nesnesitelného. Beatrice zjišťuje, že ve společnosti, která se jeví tak dokonalá, vzrůstá napětí a hrozící nebezpečí lze zažehnat jen jedním způsobem, který ji ale možná zničí.

Tato knížka se dá shrnout jednou větou: Láska na první větu. Ano tuto knihu jsem si opravdu zamilovala. Moc knih si nekupuji, ale tuhle jsem prostě musela mít. Na Divergenci najdeme spoustu pochvalných recenzí a já osobně jsem nenašla žádnou negativní.

Divergence vypráví příběh šestnácti-leté Beatrice, její volbě, cestě a v neposlední řadě o jejích přátelích. Tris (v průběhu knihy se dozvíte příčinu této přeměny jména) žije v rozpadlém Chicagu, které je momentálně rozděleno do 5 frakcí - Odevzdanost, Neohroženost, Sečtělost, Mírumilovnost, Upřímnost. Ve věku 16 let se musíte rozhodnout do jaké frakce půjdete, ale musíte si dávat pozor, jelikož zde platí pravidlo: Frakce je více než krev. Frakce je vaše rodina, váš domov, vaše všechno. Tris a její bratr se účastní Obřadu, kde si vybírají svou budoucí frakci. Po své volbě se rozjedou do svých nových “domovů” a začíná boj o přežití. Nezápasí jen s ostatními nováčky, ale mezi frakcemi vzniká spor, a tak se musí nějak vypořádat i s tímto problémem. Oporou jsou jim přátelé, kteří vždy pomůžou.

Moje nejoblíbenější postava je Čtyřka. Je to v podstatě dokonalý člověk. ze začátku se může zdát jako nervák a bručoun, ale jak se dostáváte hlouběji pod povrch příběhu, zjistíte že, je to velice milý a ohleduplný člověk. Má samozřejmě nějaké chyby jako každý člověk, ale ty v podstatě nejsou vidět, protože jeho kladné vlastnosti je hravě překryjí. Toho kluka nejde nemilovat!

Autorka nám v knize ukazuje jací lidé doopravdy jsou. Normální, bezcitní, falešní, ale také milující, ohleduplní a laskaví. I když to někomu tak připadat nemusí, myslím si že se v knížce nachází i jakási rada, jací bychom měli být. Do této knihy jsem se zamilovala díky strhujícímu ději, který vás pořád nutí číst dál a dál(stihla jsem ji za jeden den), dokonalým postavám, ale také kvůli stylu, jakým autorka píše.

Divergenci musí mít každý vášnivý čtenář ve své knihovničce. Moc jsem si ji užila a těším se na druhý díl. Tak za týden by se mi měl dostat do rukou. Ať už to je! A rozhodně 5 hvězdiček!

Tohle je moje první rádoby recenze. Berte to tedy prosím s rezervou, ale byla bych hrozně ráda, kdyby jste mi napsali, co si o tom myslíte. I za negativní reakce budu ráda!

2 komentáře:

  1. První recenze? :) Kočko, je vidět, že recenze máš dobře načtené, protože přesně víš, jak má vypadat. :)) Palec nahoru.
    Jen se neboj příště třeba trochu víc rozjet a psát to všechno, co tě ke knížce během čtení napadalo. Já osobně před všemi dojmy z knihy, recenzi nezveřejním (proto jsou vždycky tak dlouhé :D)
    Knížku zatím pořádně komentovat nemůžu, protože jsem na čtvrté kapitole, takže jsem zvědavá, co budu říkat.. :) ale mám menšího tušáka, že je asi nemožné, aby se mi to nelíbilo.. :D no uvidíme :)

    OdpovědětVymazat
  2. Děkuji. :)) Já jsem jich sice už četla mraky, ale tohle je opravdu první. :D No já jsem se právě bála aby to zase nebylo moc dlouhé. Příště dám na tvou radu. :)) Neboj budeš ji milovat. :D

    OdpovědětVymazat

Jestli byste byli tak hodní a nedrželi se v anonymitě, byla bych vám vděčná! Děkuji. :)